Planujesz wyjazd narciarski – zadbaj wcześniej o stawy

StawyAby przygotować się, szczególnie fizycznie, do wyjazdu na narty, trzeba pamiętać o tym, że podczas szusowania działają głównie dolne partie ciała. Warto więc wykonywać ćwiczenia i dbać o dietę. Dobry sprzęt to często za mało.

Ćwiczenia i dobra kondycja

Aby czuć się komfortowo na stoku i nie obawiać się kontuzji, dobrze zacząć ćwiczenia przygotowujące już 2, 3 miesiące przed wyjazdem. Jednak niedoświadczeni amatorzy białego szaleństwa przypominają sobie o przygotowaniach kondycyjnych zbyt późno. Dlatego, aby jak najbardziej wzmocnić efekty przygotowań sprawności fizycznej,

dobrze jest zacząć nie tylko intensywnie ćwiczyć w domu, ale także przyjmować suplement diety wzmacniający stawy.

Jeśli nie lubimy biegać, starajmy się jak najwięcej spacerować, nie unikać wchodzenia po schodach. Dla panów idealna będzie siłownia, gdzie wzmocnią mięśnie ud i ramion. Panie kondycję mogą ćwiczyć podczas zajęć fitness, szczególnie uczestnicząc w zajęciach TBC (Total Body Condition), dzięki którym wzmacniają się mięśnie całego ciała. Jeżeli nie zadbaliśmy o poprawienie sprawności fizycznej już jesienią ważne, aby zrobić to chociaż na tydzień lub dwa przed wyjazdem. Można wtedy wykonać serię intensywnych ćwiczeń, takich jak np. bieg „z góry” najlepiej ze stromego stoku, zbieganie po schodach, podskoki do głębokiego przysiadu, przeskoki przez przeszkodę (np. ławeczkę), zeskoki z niewielkiej wysokości (np. z krzesła), przysiady na obu lub na jednej nodze. Zawsze, przed ćwiczeniami i przed wyjściem na stok, pamiętajmy o odpowiedniej rozgrzewce.

Ćwiczenia wspomagające kondycję przed wyjazdem na narty:

– przysiad pasywny z rękami na karku
– 
wchodzenie na stopień naprzemienne
– wznosy na czubki stóp jednostronne
– wyrzuty nóg do tyłu
– wykroki w marszu
– przysiad pasywny przy ścianie

Odpowiednia dieta i suplementacjaA

Dieta odgrywa ogromną rolę bez względu na to czy uprawiamy sport amatorsko, sumiennie ćwiczymy na siłowni, czy zamierzamy pokonać maraton. Dieta, nawet sportowca amatora, ma wpływ na naszą kondycję i samopoczucie. Posiłki powinny zawierać pełnowartościowe i łatwo przyswajalne białko, ważne jest, aby jeść częściej, np. 4-5 posiłków dziennie o mniejszych porcjach.

Najważniejsze zasady diety sportowca amatora:

-zrezygnuj z ziemniaków, makaronu, ryżu, zastąp je gotowanymi warzywami,
– pij dużo wody
– słodycze zastąp owocami, również suszonymi
unikaj produktów wysoko przetworzonych,
posiłek po treningu powinien łączyć węglowodany proste oraz łatwo przyswajalne białko w proporcji 2:1
do minimum ograniczamy używki: alkohol i papierosy
– zacznij przyjmować suplement diety Hyalutidin HC Aktiv

Aby nie przeforsować stawów podczas jazdy na nartach, warto nawet na miesiąc przed wyjazdem zacząć stosować suplement diety z zawartością chondroityny i kwasu hialuronowego. Połączenie tych składników, ich odpowiedni dobór, sprawia, że odnawia się maź stawowa. Kompleks tych dwóch substancji znajdziemy w suplemencie diety Hyalutidin HC Aktiv. Dodatkowo, jest on w formie płynnej, dzięki czemu wchłania się szybciej niż inne suplementy i dociera do miejsc, w których ubytek kwasu hialuronowego jest największy. To właśnie kwas hialuronowy jest budulcem mazi stawowej, a także w znaczącej ilości występuje w skórze odpowiadając za jej sprężystość i gładkość.

Stosując odpowiednią dietę i suplementy, będziemy pewni, że podczas zimowego wypadu ze znajomymi jesteśmy bezpieczni, a na pewno, że zrobiliśmy wszystko, aby zadbać o zdrowie. 

Author: Reaktor

Share This Post On